niedziela, 18 marca 2018

Sesje zdjęciowe od drugiej strony |Stereotypy o modelingu



Tyle się słyszy o pracy modelki - o tej dobrej stronie, złej, od strony otografa, modelki... jednak wszystkie te artykuły łączy jedno - stwierdzenie, że "praca modelki to bardzo ciężka praca i nikt z tego sobie nie zdaje sprawy" ale czy na pewno? 
W tym poście postaram się odpowiedzieć na stereotypy i przybliżyć wam nieco pracę modelki

1. Modelki muszą być wysokimi wieszakami bez kształtów 
Najpewniej gdyby nie fakt, że robię w fotomodelingu sama bym się z tym zgodziła - otóż w tym przekonaniu jest ziarno prawdy - większe wzięcie mają modelki, które są chude głównie ze względu na to że dobrze leżą na nich ubrania, więc dobrze je reklamują. Lecz nie zawsze do zdjęć są potrzebne chude osoby, przykładem są modelki plus size które same chodzą po wybiegach lub chociażby modelki alternatywne (gdzie waga nie ma większego znaczenia)


To ja - nie-wieszakowa-modelka
2. Modeling zaczyna się od agencji - jeśli tam ci powiedzą że jesteś za niska/za gruba - nie masz szans.
Mam 165 cm wzrostu i nie jestem wychudzona (ostatnio się ważyłam i już wolę więcej się nie przyznawać do tych cyferek więc pozwólcie że najpierw zrzuce z siebie zime a potem będę mówić dokładniej o wadze :) ) a jednak jakimś cudem zaczęłam - oczywiście nie jestem nie wiadomo jak profesjonalna, ale lubię to co robię i skupiam na tym swoją uwagę i jakąś część życia - wieć też nie traktuje tego jako paromiesięczne widzimisie (fun fact - zaczęłam się tym interesować w wieku około 13 lat. Wiec skoro po pieciu latach ciągle tego nie rzuciłam to chyba o czymś świadczy)
3. Modelki prowadzą zdrowy tryb życia chodzą spac o 21, nie palą papierosów etc.) 
Nic mnie tak nie rozśmiesza jak to gdy ktoś mi mówi o zdrowym śnie i modelingu - *ironiczny śmieszek* ha ha pewnie, zdrowy sen i sesje o wschodzie słońca w zimę - jak najbardziej. Otóż tak moi drodzy - najczęściej sesje są o bardzo późnych godzinach albo bardzo wczesnych... co do papierosów to niestety jest to nałóg niezależny od kariery, zabija czas, a poza tym dobrze wygląda na zdjęciach. 

4. Modelki są głupie 
To już zostawię bez komentarza... samo przekonanie, że uroda nie może iśc w parze z intelektem jest czystą głupotą. 

5. Modeling to ciężka praca
Tu muszę potwierdzić. Tu nie chodzi o tą ciągłą presje żeby poruszać odpowiednią nogą idąc po wybiegu - prawa-lewa-prawa - ale o to że czas jest naszym najgorszym wrogiem - szykowanie na sesje to godziny roboty, tak samo przymiarki do pokazu. W cztery dni niektóre modelki robią po 30 pokazów, gdzie kazdy z nich jest wcześniej szykowany poprzez właśnie przymiarki, makijaż, włosy etc. To czasochłonna praca, która w gruncie rzeczy - męczy. 


6. Modelki mają dużo pieniędzy 
Pewnie, że tak. W końcu wszystkim modelką płacą po paredziesiąt tysięcy - tym które pozują juz 20 lat jak i tym które pierwszy raz przyszły na sesje! - kolejny fun fack, nigdy nie pozowałam za pieniądze - do tej pory po prostu ważniejsze było dla mnie doswiadczenie i zdjęcia niż pieniądze

Jedno ze zdjęć, które poszło do reklamy a ja nie zarobiłam na tym ani grosza :D
 7. Modeling to kariera przez łóżko 
Najpopularniejszy stereotyp w który wierzy połowa ludzi!
To prawda, że nie raz dostawałam "niemoralne" propozycje - a żebym została z fotografem trzy godzinki po sesji, a że ktoś mi za małą przysługę zapłaci - jednak nikt nie każe mi się zgadzać! W szczególności, że nie jest to dla mnie źródło utrzymania a jedynie - hobby :) 
Pracować można na wiele sposób, ale odzyskanie godności jest akurat nieco trudniejsze.


Macie jakieś pytania albo stereotypy na temat tej pracy? Piszcie!
Możecie również podzielić się tym co usłyszeliście "na swój temat"(ze względu na coś co robicie) :)

1 komentarz:

  1. Żadna praca nie hańbi (jak to mówią 'z wyjątkiem jednej' nie będę pisac wprost;P). Rzeczywiście poruszyłaś istotny problem. Ludzie często błędnie oceniają innych po krążących stereotypach. Sam się przekonałem jakie to jest krzywdzące. Ktoś nie ma żadnej wiedzy a będzie sie wypowiadać jakby miał doktorat z tej dziedziny - tacy osobnicy są najgorsi

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 World by Am , Blogger